17.03.2009

28 dişi kalmış canavar


Dişlerimden çektiğim kadar hiçbir şeyden çekmedim şu hayatta. Dişlerimi görenler "Ama çok düzgünler neden sürekli doktora gidiyorsun?" dediklerinde dudağımı büzüp "Dış güzellik değil, iç güzellik önemli olan" diyorum:)

Dişlerim 28 adet benim. 4 adet 20 yaş dişimle yıllar önce yollarımızı ayırdık. Alttakiler yanağımdan çıkmayı denediklerinden cerrahi operasyonla alındılar. Acıların en şiddetlisini yaşadım operasyonlarda. İlkini diş hekimi, ikincisini çene cerrahı yaptı. Eğer size de 20 yaş dişleri için operasyon önerirlerse kesinlikle çene cerrahına bu işlemi yaptırmanızı tavsiye ederim. Diş hekiminin yaptığında günlerce ağlayıp, yatakta debelenirken, suratım yamulup E.T. 'ye dönerken, çene cerrahının yaptığı operasyonda öbür gün konuşmaya başladım. Sonrasında üst 20 yaş dişlerimi çektirdim. Bendeki şansa bakın ki, diş köklerim çok kuvvetli olduğundan çekim esnasında çene kemiğim aşınıp, parçalandı. 1 ay boyunca yemeğimi çatır çutur sesleriyle, ağzımdan kemik parçaları toplayarak yedim.



Şimdi de bir türlü iyileşmeyen bir diş ile uğraşmaktayım. Kanal tedavisine cevap vermiyor, ağrıyor da ağrıyor kerata. Şeytan diyor çektir kurtul, ama gülünce görünüyor o diş:) Estetikten de ödün vermiyorum yani. 28 dişli, 7 dolgulu biri olarak diyorum ki dişleri günde 2 kere fırçalamak, bol süt içmek yalan, herşey genetikte bitiyor. Dişlerimi içten içe çürüten ama dışarıdan görüntüyü asla bozmayan genetik mirasa kızsam mı sevinsem mi bilemedim:)



12 yorum:

Merve dedi ki...

sorma bende çook çektim 16 yaşımda başladı 20 lik yaş dişim çıkmaya..en güzel günlerde diş ağrısı çektim ağrıdan ağlardım artık o derece.. neyse ki geçen sene hepsi yapıldı artık ağrı yok ama birini kaybettik :(

Moonish (moonsun) dedi ki...

Is kesinlikle genetikte bitiyor, ne yapsan da ne etsen de genetik... 5 yil tel kullanmis ve disci koltuklarindan kalkamayan biri olaraktan acilarini cok iyi anliyorum :(( Cok cok gecmis olsunnn :((

beetlejuice dedi ki...

Mervecik, 1 taneyle kurtulmak bile şans. Diğerleri de sonradan sorun çıkarmaz umarım canım.
Moonish, teşekkür ederim canım. Ne kötü bir yerdir dişçi koltuğu:(

Aphraell dedi ki...

Canım çok çok geçmiş olsun :/. Benimkiler de ortodontik tedaviii diye bağırıyor, yamuklar ama yirmiliklerimden ses yok daha diye bekletiyorum. Çenem zaten küçük,20likler çıkmaya çalışsalar toptan hepsini çektircem düzelttircem ama.. Ertelememek lazım aslında bi patlarsa tam patlıcak başıma diyorum, uslanmıyorum zor geliyor ağrısını acısını çekmek:(

"PRETTYCOOL" dedi ki...

AH BEBEĞİMİN DİŞLERİMİ AĞRIRMIŞ BENİİM,bebişim çene yapının çok dar olduğu belli,ah bilirim o acıları ama en kötüsü çene kemiğinin aşınmasına dayanamadım.al genlerimi!sana hediye ediyorum olur mu;)

Colorful dedi ki...

aynen, kesinlikle genetik olay. ama o tek diş yerine de implant falan yaptırabilirsin, acı çekmeye değmez bence

herşeyden azıcık dedi ki...

20 yaş dişlerimle kardeş kardeş yaşayıp gidiyorum ama diğer dişlerim bizi bırak artık diye bağırınıyorlar.2 çocuk doğurdum korkmadım o dişçi beni çok korkutuyor.Çok geçmiş olsun sevgiler.

beetlejuice dedi ki...

Aphraell, ertelememek lazım canım, yoksa çok ağır tedavi gerektiriyor. O zaman da acılı oluyor maalesef.

Prettyim, giden gitti kalan sağlar bizimdir:) Ben senin genlerini alır mıyım, sana kıyar mıyım cicim:)

Elly, bendeki bu şansla o implant da tutmaz, kesin sorun çıkarır:) Bu acı da dayanılacak gibi değil ama. Teşekkür ederim tavsiyen için.

Herşeyden azıcık, çok teşekkür ederim. 2 mucize yaşamışsın, dişçi koltuğu ne ki senin için:)

Adsız dedi ki...

6 yaşımdan beri hiç aksatmadan çıkan tüm azı dişlerime dolgu yaptırmayı kendine görev bilen biri olraktan acını anlayabiliyorum...
:S

beetlejuice dedi ki...

Newcomer, hoşgeldin. Benim de tüm azılar dolgulu. 6 yaş çok küçükmüş ama ben 14te başladım:)

Unknown dedi ki...

ayy canımın içi seni ne hale koymuşlar böyle...

beetlejuice dedi ki...

Dün bugün, sorma neler geliyor bir diş yüzünden başıma:(