9.11.2009

3. sayfa

Aslında elime gazete alıp okumuyordum. Hele ki 3. sayfaya hiç bakmıyordum. Önemli olayları bir şekilde duyuyordum zaten. Psikolojimi sağlam tutabilmek adına her sayfasına ayrı bir felaket haberi damlatılmış gazetelere olabildiğince uzak duruyordum. Dün katlanmış bir gazete görünce bir bakayım dedim. Ev ilanları, toplu konut ilanları arasında haber bulabilecek miyim diye bakarken gördüm onu. Hem de 3. sayfada.

Kore gazisi evinde ölü bulundu diyordu. Yaşadığı barakada diyordu. 3 gündür haber alınamıyordu diyordu. Bulunduğunda yarı çıplak, bir deri bir kemikti diyordu. Yazılar yeterince acı değilmiş gibi fotoğrafını koymuşlardı bir de! Yarı çıplak, savunmasız bir gazinin ölümünün ardından mahremiyetine saygı duymaya bile gerek duymamışlardı.

Sabah programlarının kemikleşmiş konuğudur. Eskiden şan, şöhret, para içinde yüzen ama şimdi beş parasız kalan ünlüler dertlerini anlatır, iş ister yapımcılardan. Ne zaman görsem onları içimde bir öfke kabarır. Zamanında servet denilecek paralar kazanmışsın ama birikim yerine dağıtımı seçmişsin, para suyunu çekince de bir çaren var. Çıkıp oraya buraya iş istemişsin. Oysa ki bu ülkede bir deste parayı bir arada göremeyen öğretmenler, gaziler, memurlar da var. Onların çıkabilecekleri, ağlayabilecekleri bir ekran yok. Onlara el uzatan yapımcılar da yok. En fazla çıkabildikleri yer ölümlerinden sonra 3. sayfa. Onda da ellerine kalan sadece tecavüz edilmiş mahremiyetleri.

Bir fotoğraf gördüm...3. sayfada... Lanet etsem bir şey değişir mi?

Görsel: Van Gogh

17 yorum:

yıldız dedi ki...

Aynı duygular içinde okumuşuz bu haberi içimden bir şey koptu cız etti Çillicim ve sonrasında dağdan inene 5000 tl verilecek haberini okudum.

O an nasıl bir öfkeye kapıldım anlatamam.Gazimiz açlıktan ölsün hem de çok kötü bir şekilde,dağdan inene para.Adaletin gözleri kör değil kulakları da sağır..

Nihan dedi ki...

Değişmez :'-(
Üzgünüm ki değişmez...

Haydins dedi ki...

Bende gördüm o haberi..Bana da çirkin geldi niye koydular acaba bu resmi diye geçirdim içimden..

Okko kapandı ya bende ona şok oldum bu arada!!

beetlejuice dedi ki...

Yıldızcım, iyi ki o haberi okuduktan sonra dayanamayıp kapatmışım gazeteyi. Diğer haberi görmemişim iyi ki. Adalet eskiden kör de olsa vardı, şimdi hiç yok bence:(

Somethin' special, ailelerimiz bizden ümitliydiler değiştiririz diye. Ben de ümit ediyorum, umarım bu çarkı bizim çocuklarımız değiştirir.

Haydins, Okko tam bir şok!! Bir şeyler olduğunu seziyorduk zaten, sürekli kampanyalar indirimler oluyordu. 50 trilyon borcu varmış meğer sahibinin. Geçen hafta kardeşiyle Kanada'ya kaçmışlar. Şu an bile çalışanlar kapıda bekliyorlar. Paramız zaten yandı bari özel eşyalarımızı alalım diyorlar. Tüm mallar da kaldı içerde, göz göre göre çürüyüp, bozuluyorlar. Bari dağıtsalardı ihtiyacı olanlara.

Pinky dedi ki...

bende dün gece internette gördüm haberi Çillicim. okumayayım dedim, dayanamadım. resmi görünce kanım dondu. diriye saygıları yokki ölüye olsun dedim. sonrasında kendime gelemedim. oturdum ağladım. hala boğazım düğüm düğüm. ülkeye emeği geçmiş insanların dağdan inenler kadar değeri yok. çok ama çok üzücü :(

nilo dedi ki...

Bakma çilli gazateye, ben öyle yapıyorum artık. Dayanamıyorum böyle haberlere zaten oğlandan sonra iyice yumuşadım hemen ağlıyorum...

Okko mu? Şok şok şok diyorum...

beetlejuice dedi ki...

Pinkycim, ben de görünce çok kötü oldum. İçim sızladı resmen. Ben utandım o fotoğrafı yayınlayanların yerine. Çok üzücü:(

Nilocum, elime almıyorum aslında ama dün nasıl olduysa bakıverdim işte. Her sayfada ayrı bir acı, ayrı bir öfke nedeni var. Okko'ya ise hala şaşırıyorum:)

Haydins dedi ki...

Evet bende duydum, piyasaya borç takıp kaçmışlar diye.. Böceklenecek o etler filan izin vermiyorlar mıymış boşaltmalarına .. Biz eskiden beri tanırız(yani ilgilerinden dolayı) temiz insanlar diye biliyorduk çok şaşırdık ailecek..

beetlejuice dedi ki...

Haydins, duyduğuma göre maaşları ödeyememişler ama kirada oturanların kirasını, kredi borcu ödeyenlerin de aylık taksitlerini ödemişler. Batarken bile çalışanını düşündüğüne göre dediğin gibi temiz insanlarmış. Ne diyelim, Allah yardımcıları olsun.

"PRETTYCOOL" dedi ki...

ah cnm yaa,kesinlikle hemfikirim seninle,zaten olmadığımı düşünemiyorum ama;bu sanatçıların dağıtma ve sonradan acındırma politikalarına ne kadar kızgınsam bu tür bir mahremiyetin alaşağı edilmesine ve gerçek yalnızlıkların körü körüne pas geçilmesine o kadar üzülüyorum...

Allah kimseyi kimseye muhtaç etmesin ve herşeyin hayırlısını versin,ölümün bile...

Adsız dedi ki...

Çooook haklısın!!!
Bende gazete okumuyorum, haberleride seyretmiyorum. Arasıra netten takip ediyorum. Artık ona da bakmıycam. Bugünde otobüste molotof kokteyli atıldı diye heber girmişler. Genç bir kızın parçalanmış suratınıda öylece ana sayfaya koymuşlar. Sonra tepki geldi galiba da mozaiklediler:(

beetlejuice dedi ki...

Prettyim, her şeyin hayırlısını dilemek nasıl da önemli değil mi? Deli gibi mutlu olduğun anların sonra seni mahveden bir sonuca bağlanması ya da bittim ben artık ya dediğin bir olayın sana güzellikler getirmesi...Ölümün bile hayırlısı olsun dediğin gibi canım.

Pinkymint, üzerinden 10 sene geçmesine rağmen hala 17 eylül sonrası kargaşada televizyonda yayınlanan görüntüleri unutamıyorum. Basının bir filtresi olması lazım, tepki gelmeden süzmeyi bilmeli uygun olmayan görüntüleri.

Aslı dedi ki...

:( o gaziye ben de çok üzüldüm... Ve ne kadar çok kişi benim gibi gazete okumayı-haber seyretmeyi kesmiş! Aslında kesmiş demeyelim kesmek zorunda kalmış diyelim. Çünkü artık bazı haberleri atlatamıyorum, etkisinden kurtulamıyorum:( Bir de bazı olayları görüp de birşey yapamamak çok zor... Dün biri Metin2 oynayan çocuğu anlatmıştı, o kadar etkisinde kalmışım ki rüyamda da bizi kaçırmaya çalıştılar, o kadar kötü hissettim ki rüyam boyunca sonunda intihar ettiğimi gördüm:((

beetlejuice dedi ki...

Aslıcım, o haberler sanki üzerime yapışıyor. Et yiyen bakteriler gibi yiyip yiyip bitiriyor beni. O yüzden ne gazete alıyorum elime, ne de haberleri izliyorum.

"PRETTYCOOL" dedi ki...

aynen öyle prenses...

İLug@ dedi ki...

artık gazeteler bnce amacından sapmış durumdalar..sırf insanlra acıtasyon yapılsın,insanların o zayıf noktaları hedef alınsın der gibi hepsi..bunun için de ne yazık ki en adi ve acımasız yöntemlerini kullanıyolar..
o gazi haberine ben de çok üzüldüm okuduğumda..bu ülke için,insanlar için bi şeylr yapıosun zamanında ve karşılığını bu şekilde alıosun..gazetenin 3.sayfalarına en uygunsuz fotoğraflarnla haber olarak.

beetlejuice dedi ki...

İluga, gazinin görüntüsü hala gözümün önünden gitmiyor. Her işte olduğu gibi gazetecilikte de ahlak kalmadı artık. Kazançları okunmamak oluyor, onlar hala bu acıtasyonla okunduklarını sanadursunlar!