18.08.2009

Ütopik kütüphane

Kitap okumayı severim, kendimce iyi bir okuyucuyumdur. Ama kütüphaneleri daha da çok severim. Kendi kendime kitapları karıştırmak, arka kapakları okumak, bazen kitabın saçmalığına- kapağına koparak kendi kendime dakikalarca gülmek, elimde 3-4 kitapla kütüphaneden çıkmak çok büyük zevkim...di. Bir zamanlar...


5 sene Türkiye'deki en iyi kütüphanelerden birinde İTÜ'nün kütüphanesinde bu zevki tattım. İstediğim her kitaba ulaşabiliyordum. Kütüphane işlemlerinin hepsi internet üzerinden hallediliyordu. Kitap mı isteyeceksin formu internette, süre uzatma internetten, kitap ayırtma internetten. Meğer ne büyük bir lüksmüş. Şimdiki okulumun kütüphanesinde kitap ara ki bulasın, bir yazara ait 2-3 kitap var. O da maksimum. İşlemler ya kütüphaneden ya da telefonla yapılabiliyor. İçeride 5 dakikadan sonra kasvet basıyor.


Neden Türkiye'de kocaaaaman, içinde güncel kitapların da bulunduğu, online hizmet veren bir halk kütüphanesi yok ki? Çok mu ütopik bir şey istiyorum?

Fotoğraflar: İTÜ Kütüphanesi

29 yorum:

JuVeNiL dedi ki...

hangi üniversitedesin acaba şimdi çok merak ettim:) ben bu sene itü'ye dans etmek içn gittim,dedim ki tüüü kafama tüküreyim, hani derli toplu, güzel kalemlerin olduğu bir odada hiç çalışma isteği yokken bile çalışması gelir ya insana bana da öyle oldu itü'ye girince.. İlk üniversitem trakya id, olanaksızlıklarını saymak istemiyorum;şimdi ki okulum da (istanbul) durum içler acısı, kütüphanesi, sosyal alanları hatta kafesi ile bence en güzel okul itü.. iyi ki itüden mezun olmuşsun..ne şanslısın ki o havayı solumuşsun..
kütüphane fikrine gelince, kitap okuyorum diyince "hım amma entelsin"diyen üniversite gençliği var şu anda,abartmıyorum.. Kime olacak o bahsettiğin kütüphane??

Sessizce dedi ki...

Sevgili Çilli öğrenciliğim sırasında İTÜ'nün kütüphanesine gitmiştim gerçekten güzeldi, örnek bir kütüphaneydi benim okuluma nazaran (şu an senin içinde bulunduğun okul:)
Anadolu yakasında benim bildiğim araştırmacılar için kurulan benzer özelliklere sahip Altunizade'de İSAM (İslami Araştırmalar Merkezi) var. Hem içi hem bahçesi güzel, sadece master ve doktora öğrencilerine açık olan kapsamlı bir kütüphane. Ancak adından da anlaşılacağı üzre Tarih ve İslami araştırmalar için eserler var daha ziyade. Ama belkim içinde süreli yayınlar falan da vardır emin değilim tam bi bakmak lazım..

Esra E. dedi ki...

Ahh canımm Türkiye'de tıkırında giden hangi iş var ki bu konuda da plan program intizam olsun hele ki okuma konusunda vah vahh .DEU'da masterım ben de ve kitap almak için sıra bekliyorum takip etmek için hergün gidip aşındırıyorum yazık halimize.

beetlejuice dedi ki...

Juvenilcim, üniversitenin ilk senelerinde (2002-2003) istediğim kitap için beklemem gerekirdi. Sıra olurdu kitaplarda, şimdi gidiyorum kitaplar yerli yerinde. Yazık üniversite gençliğine!

Sessizce, teşekkür ederim bilgi için. Benim alanım olmadığından faydalanamam ama okuyup faydalanan birileri çıkar belki:)

Esracım, oysa ki ne kadar kolay online takip sistemi kurulması. Hem sen oralara gidip yorulmazsın hem orada çalışanlar vakit kazanır. Ama işte anlayabilene:)

Merve dedi ki...

Bizim üniversitenin kütüphanesi güzeldi Yeditepe..
ama yeterli hiç kitap yoktu hele fransızca toplasan 5 kitap vardi..
hep galatasaray'a giderdik bizde..çok güzel boool kitaplı bir kütüphanesi var..

uzmanamator dedi ki...

Yurt dışında fazlasıyla mevcut online okunabilecek kütüphaneler,tabi kendi adıma kitapların arasını tercih ederim ,zira KTÜ nün de hiç yadsınamayacak bir kütüphanesi ve arşivi vardır sistem de biz girdiğimizde el eleden dijitale geçmişti çok rahat oluyor :)

Unknown dedi ki...

hey freckles :) mim için teşekkür ederim cevaplarım blogumda. kütüphane için Bahçeşehir üniversitesi Barbaros kütüphanesini tavsiye ederim aradığın bir çok kitaba ulaşabilirsin :)Beşiktaş barbaros bulvarında ..

a_y_s_e dedi ki...

canim ANKOS diye bir ag var, baska universitelerden kitap getirtebiliyorsun diye biliyordum ben, bir sorsana...

beetlejuice dedi ki...

Mervecim, ben de şimdi Yeditepe'deyim:) Bazı bölümleri kayırmış sanki kütüphane, onlarla ilgili süper kitaplar var bizimle ilgili sıfıra yakın:)

Uzmanamator, ben de gezinip kitap karıştırmayı seviyorum. Online kütüphanelerde canım sıkılıyor:)

Miacım, Bahçeşehir bir hocayla görüşmek istediğimde 40 güvenlikten geçirip almıştı beni içeri kütüphanesine alır mı ki:)

Ayşecim, hiç duymamıştım. Çok teşekkür ederim, araştıracağım:)

Aphraell dedi ki...

Aphraell Ege Üniversitesi'nin kütüphanesinden bildiriyor (sabah yazmıştım yorumu postlayamayıp kaydetmiştim:) Tezimi bitirmeye çabaladığımdan sabah 9 akşam 5 kütüphane mesaisi yapıyorum, şu an da öğlen arasındayım. Konunun üstüne geldi :) Çok seviyorum, hem kütüphanede çalışmayı hemde kitapların arasında dolaşmayı. Ege'nin kütüphanesi çok büyük, kapsamlı fakat güncel yayınlar pek fazla değil. 2000li yıllardan sonrası biraz kopuk. Fakat online takip sistemi var pek bi rahat, hangi kitap var, hangi rafta, hangisi kütüphanede hangisi değil rahatlıkla görebiliyor, süresini uzatabiliyorsunuz. Ayrıca ingilizce bilenler için çook büyük bir e-kütüphaneye de sahip. Okulum diye demiyorum, kampüsüyle kütüphanesiyle pek bi güzeldir Ege :)

beetlejuice dedi ki...

Aphraellcim, benim gördüğüm ilk kütüphane Ege'nin kütüphanesiydi:) Biyoloji dönem ödevimi yapmam için abim sokmuştu gizli gizli. Bir çok üniversite gördüm, olanaklarıyla, öğrencilerinin rahatını her şeyden üstün tutmasıyla, kampüsüyle Ege açık ara Türkiye'nin bir numarası bence:)

SirChem dedi ki...

tabi İTÜ nün yeni kütüphanesini görmek de gerekli. Eski kütüphane çok iyidi ama bu iyi ötesi:)

beetlejuice dedi ki...

Sirchem, mezun olduğu sene yeni kütüphane, sosyal merkez, olimpik, havuz, metro ve İstinye Park açılan şanssız bir dönemiz biz:)

Abuk Kraker dedi ki...

Çilli seni bugün ringte görmüş olabilirmiyim acaba:)

uzmanamator dedi ki...

Selam canım eğer bloğuma kadar gelirsen bir ödül hazırladım :)
Yazıyor musun bilmiyorum ama ben ödülü verdim gitti vallahi :)

beetlejuice dedi ki...

Abuk kraker, vallahi bravo:) Okula çok nadir gidiyorum, ringe daha da nadir biniyorum, nasıl tanıdın beni:) Tabi bensem gördüğün:)

Uzmanamatör, çok teşekkür ederim ödül için:)

Abuk Kraker dedi ki...

Dün elbise ve gladyatör giydiysen tanıdım vallahi :) Arkadaşın vardı önünde oturan teklilerde oturuyordun.Hatta bişeye "Lanet olsun ya" diyordun. :)

Fashioncholic Girl dedi ki...

çünkü okuyan bi millet diiliz :( sadece iyi üniversitelerde var böle kütüphaneler

beetlejuice dedi ki...

Abuk krakercim, yok o ben değildim:) Büyük tesadüf ama, dün uzun aradan sonra ringe bindim ve telefonda sinirli sinirli konuşuyordum:) Şaşırdım çünkü yüz fotoğrafımı koymadım hiç blogda:)

Fashioncholic girl, üniversiteliler de okumuyor ne yazık ki.

lezzettabağı dedi ki...

Valla sen yine şanslısın,ömrü hayatında güzel bir kütüphaneden faydalanmışsın.Ama ben şimdiye kadar bu kadar çok kitap okumama rağmen hiç şöyleee güzel,aradığımı bulacağım,ferah bir kütüphaneyle karşılaşmadım malesef!Bu nedenle de kütüphanelerden nefret ediyorum!

beetlejuice dedi ki...

Anne ve kızları, her ilde bizim gibi iki kitap kurdunu mutlu edecek kocaman kütüphaneler olabilse keşke:)

geveze baykuş dedi ki...

bir de gazi üniversitesi'nin adı merkez kütüphanesi olan komik odacıklarını görseydin hüngür hüngür ağlardın... hele final döneminde, ders çalışma gayretinin nadir geldiği anların, tezleri raflara sıkıştırabilmek için elindeki tokmakla dan dun vuran adamca sabote edilseydi, duruma itiraz edip şu dialoğu yaşasaydın:
- biraz yavaş olur musunuz?
- ne yapam, sığmayor. nereye koyacaz bunları?
- iyi de çok gürültü oluyor, ders çalışamıyoruz!
- burası ders çalışma yeri mi!?
- .........

beetlejuice dedi ki...

Geveze baykuş, off o ne beter bi durummuş öyle! Benim halk kütüphanesi hayalim üniversitedeki bu manzara kaşısında fazla ütopik kaldı.

geveze baykuş dedi ki...

:)
:) yaptım ama, güleriz ağlanacak halimize, oldu tam.
ödünç aldığı kitabın sayfa köşelerini katlayan, cildini ayırıp sayfa kaybeden insanların yaşadığı bir ülkede, devlet olsam ben de korkarım halk kütüphanesi açmaya.

beetlejuice dedi ki...

Geveze baykuş, İTÜ'de de biri bir kitabın yazı olan kısımlarını falçatayla kesip iade etmişti. Dışarıdan bakınca kitap, açınca içi bomboş. İTÜ'yü kazanmış bir organizma bunu yaparsa halk kütüphanesinde neler olur kim bilir, çok haklısın.

Unknown dedi ki...

itü'nün kütüphanesi, okulunu çok seven ve büyük bir aşkla(eheh) kazanmış bir öğrencisi olarak itü'yle ilgili en gurur duyduğum şeylerden biridir. literatür taramasının kolaylıkla yapılması olsun, kendi fakültemde de(taşkışla) konuyla ilgili en seçkin kitapları kolayca bulabilmem olsun çok sevdiğim birşey. eksiği gediği mutlaka var ama kütüphanecilik konusunda itü örnek gösterilmesi gereken bir kurum.

beetlejuice dedi ki...

Priscilla, okuldaşım:) O literatür taraması var ya tam bir nimet, hala İTÜ'DE okuyan bir arkadaşım şifresini vermese benim doktora hayatım zehir olurdu. Tık tık istediğim makaleye iki dakikada ulaşıyorum, hatta bazen profesörüm makale istiyor bizden İTÜ şifresiyle girip alalım diye:) Büyüksün İTÜ:))

Esmeray Karataş Ateş dedi ki...

Biz de o ütopik kütüphanelerden talep ediyoruz:) Çünkü kütüphaneleri seviyoruz, siz de destek verin belki bir gün düşlediğimiz kütüphanelere kavuşabiliriz...

Kütüphaneleri Seviyorum Girişimi
www.kutuphaneleriseviyorum.org

KütüphaneSever Bülten
http://kutuphanesever.blogspot.com

Kütüphaneleri Seviyorum Facebook Grubu
http://www.facebook.com/group.php?gid=65477267010

beetlejuice dedi ki...

Kesmeray, sitelerden haberim yoktu. Çok teşekkür ederim, desteğim sizinle.