15.10.2009

Ben, Jerry... Büyüksünüz abiler:)

Yiyecek alarmı! Yiyecek alarmı! Karnı aç olan kaçsın! Karnı aç olan kaçsın!

Uyarımı dikkate almayıp okumaya devam ettiyseniz ya toksunuz ya da delisiniz demektir:)

Bugünkü oburluk temalı yazımızın konusu Ben&Jerry's dondurmaları. Türkiye'ye pek fiyakalı şekilde girip, fiyatlarından dolayı herkesin buzdolabına giremeyen pek bir leziz, pek çeşitli dondurmaları var Ben&Jerry's in. Ama Türkiye pazarına sonradan giren her ürünün başına gelen "yüksek fiyat koyalım ki lüks bir şey sansınlar" mantığı bu güzelliklere de uğramış. Algida'nın 700 ml'lik paketi 7 lira iken, Ben&Jerry's in 150 ml'si 6 lira. Bu ikisi aynı hatta üretilmelerine rağmen böyle bir fiyat farkı tamamen pazarlama harikası:)

Neyse, ekonomi dersini bir kenara bırakıp gastronomi ile devam edelim:)Carrefour'daki 1 alana 1 bedava kampanyasını değerlendirip bir adet Chunky Monkey bir adet de Chocolate Fudge Brownie'yi attım sepete. Chocolate Fudge Brownie'nin arada ağzınıza gelen çok lezzeti brownie parçaları dışında bir numarası yok. Bildiğimiz çikolatalı dondurma. Ama Chunky Monkey, ah Chunky Monkey, yerken maymun eder insanı:) Cevizli dondurmasını mı anlatsam çikolata kaplı muz parçacıklarını mı kocaman cevizleri mi? Olmaz böyle bir lezzet!

Eskiden Sagra Specialler vardı hatırlar mısınız? Gerçi hala tek tük var sanırım. Orada çikolata kreması satılırdı bir musluktan. Sıcak sıcak. Yoğurt kabını kapan gelirdi. Çocukken hayalim o musluğun altına ağzıma dayamaktı. Hala aynı hayale sahibim. Ama yanına Chunky Monkey üretim hattına boylu boyunca uzanıp bütün gün dondurma yeme hayali de eklendi:)

21 yorum:

bir demet feslegen dedi ki...

Canım çekti :)

fatoş dedi ki...

musluktan çikota içmek sadece kocamın hayali sanıyordum...

Sessizce dedi ki...

Valla çilli işyerinde hele de tatlııı tatllıııı diye sayıkladığım şu anda yapılacak şey deildi bu. Böhüüü :((

nymphea dedi ki...

Ahhh ahh, ben de o sagralarin musluklarina hastaydim, hala da ozlerim:) Haftasonu bazen ekmek almaya indigimde sagradan da sarelle doldurturdum sonra o yumusacik haliyle taze ekmege alip yerdik.. Simdi kilo almayayim diye gramla yiyorum:(

Bu arada asil konuyu unuttuk, Ben&Jerry'i ben de seviyorum ama chunky monkey yemedim henuz.. Gereksiz pahali gercekten..

beetlejuice dedi ki...

Edacım, şu an benim de çekti. Evdekiler de bitti, hüü:))

Pıtırcığın aşkı, lupinin annesi, aaa her çikolata aşığının hayalidir o:)

Sessizce, ama başta uyarı yaptım, ben masumum:)

Nymphea, 1+1 kampanyası olunca ancak normal bir fiyata geliyor bu dondurmalar. 2 lokmada bitiyor zaten küçücük kutu:)

nilo dedi ki...

Ah be Çilli ne yaptın şimdi:D Offf ne de güzel gider şimdi canavar gibi bir öğle yemeği sonrası:D Afiyet bal şeker üzgünüm ama pıtır pıtır yağ:D

pelin dedi ki...

uyarılarını dikkate almayıp yazını okumaya devam ettigime hala inanamıyorum.Sagra special beni 20 yıl önce mutlu eden en önemli şeylerden biriydi.Şimdi de iş çıkısı koşa koşa ben&jerry's bulmalıyım:)

"PRETTYCOOL" dedi ki...

o sagra specialler aah aah bizim burda bir dükkanı vardı,o musluğu bilirim yani,ben de o havuzda yüzmek isterdim,beetleım ya,aklımdan zorum olduğu belli,okumaya devam edenlerdenim:)
ya senin şu anlatımın varya beni öldürüyor,aynı benim gibi istiyor canın bişeyleri,ben de seni hamileyken düşünemiyorum cnm,eminim senin için de bütün blog alemi seferber olacak bir ürün için:))
yazını okurken dondurma yiyen bir insanı maymuna dönüşürken hayal ettim:)))Sonra ikimizi o musluğun altında küçücük kalmış ve akıntıya kapılarak dönen 2 kızan olarak hayal ettim,dönüyoruz falan böyle,of beetelım ya çok komiksin çook...

Hülya dedi ki...

böyle de tatlı anlatılmaz ki canım...olsa da yesek iş yerinde de nerde bulunurki yahu...ilk fırsatta denemek lazım...

seciloc dedi ki...

bizim eve yakın Sagra'nın satış mağazası vardı, babam bazen hafta sonu götürürdü bizi, allahım delirirdim oraya gidince. o muslukları geri istiyorummmmmmmmm :)))))

Adsız dedi ki...

muz parçacıklı olandan şiddetle yemek istiyorummmmmm.ımmmmmmmmmmmmmmmmmmm düşününce kendimden geçiyorum

Haydins dedi ki...

Bu ara üşümekteyim dondurmalar uzak dursun benden..

Nasilgiysem dedi ki...

Çooook pahalı :'(((

beetlejuice dedi ki...

Nilocum, Leslie Sansone sağolsun. Yiyorum yiyorum kilom sabit kalıyor:)

Pelincim, ben de Sagra Special aşerdim şimdi:) Kendi kendime kötülük yapıyorum:)

Prettyim, abimle babam diyor ki sen hamileyken biz yurtdışına kaçacağız:) İnanılmaz olan bu iştahım hamilelikte ne olacak merak içindeyim şeker:)

Hülyacım, yemek anlatırken kendimden geçiyorum resmen:)

Seciloc, ben de istiyorum o musluklarııııı! Duy sesimizi Sagra:))

Pearl, sadece muz parçacığı olsa iyi çikolata kaplı bi de. Nmmmm:))

Haydins, o zaman senin için sıcak çikolata-sahlep yazısı hazırlayayım bir ara:)

Lydia, bu fiyatla sonları ya piyasadan çekilmek ya da fiyat düşürmek.

Bellek Kutusu dedi ki...

Ama Çilli'cim ne yaptın sen şimdi? Zaten şu blog'taki "Olsa da yesek" bölümü Kutu'nun fabrika ayarlarını yeterince bozuyor, bir de üzerine bu post (her ne kadar baştan uyarısı da yapılsa) mahfetti beni ne diyeyim:)

Pinky dedi ki...

aah Çillii. o sagranın çikolata musluklarında benimde ağzımı dayama hayallerim vardııı :)

pofiş♥ dedi ki...

şu an inanamıyorum.......çünkü bu postun aynısını yazıp taslağa kaydetip yarın bigün yayınlarım die bekliyodum...benimkiside hazır senden kopya çekmedim çillliiciiimm..haberin olsun=)=)ne tesadüff hayrett etttim yeminle=)neyseee ben çok sevdim şimdii yazını da okıım barim=)=)

gly dedi ki...

o sagra musluklari gecen gun aklima geldim, esime hatirlattim ne guzeldi diye.
bu ben&jerry cok sekerli gelmiyor mu?benim cok isteyerek alipta seker komasina girecegimi dusundugumden kulahin sonuna kadar biteremedigim tek dondurma. hatta o gunden sonra bi sure dondurma yiyemedim.

beetlejuice dedi ki...

Kutucum, yakında blogumun adını hem obur hem çilli olarak değiştireceğim:)

Pinkycim, birazdan googleda sagranın şubelerini aramaya başlayacağım. O kadar canım çekti:)

Pofişcim, bana da çok oluyor bu. Yazımı taslak olarak hazırlıyorum, bir bakıyorum nerdeyse aynısını başkası yazmış:) Kalp kalbe karşıymış şeker:)

Gülaycım, acaba Amerikadakiler mi öyle? Hatta bana Algida'ya göre daha hafif geldi.

zıbırtı dedi ki...

saaagraaa... rizeye giderken yolda bi tane vardı ve eskiden çok iş yapardı ne zmn gitsek doluydu ve o çeşmeden yıllar sonraki bahçeli evime koydurmayı düşünüyodum.. hayranıydım ya o teknolojinin geldiği son noktaydı benim için. sonra o sagra kapandı ve bu yaz tekrar açıldı. gider gitmez çeşmeye baktım ama yoktu sorna ordaki kadına sordum çeşme kelimesini unutup heycandan saçmalamaya başladım ve hani hani bişe vardı çikolata akıyodu bardakça yiyoduk ondn yok mu gelmiycek mi? fin kadıncağız sağolsun anladı beniD: ve onlar sağlık nedeniyle kaldırılmış çok steril olmuyomuş. o an hımm peki desemde içimden yemişim sterilini diyeism geldi dedim de:D

beetlejuice dedi ki...

Birbenvarbenimiçimde, deme yaaa:( Ben de Sagra şubelerini araştıracaktım İstanbul'da, steril olmasa da olurdu ya yerdim ben:)