25.10.2009

Bel fıtığı: 0532....

Başlık biraz komik ama bugün bahsedeceklerim pek iç açıcı şeyler değil. 2008 Eylül ayından bu yana belimde nur topu gibi bir fıtığa sahibim. Egzersizle, fazla zorlamadan, suyuna giderek hareket etmeyle gül gibi anlaşıp gidiyoruz kendisiyle. Ama 3 saat yürüyüp yine de yorulmak nedir bilmeyen eski beni ara sıra özlemiyor değilim. Artık 1 saat yürüyünce sol bacağım çekmeye başlıyor, zıplaya zıplaya gidiyorum:)


Blogda eski işyerimi pek iyi (!) anıyorum biliyorsunuz. İşte o güzel anmalarımın sebebini belimde taşıyorum. Eski iş yerimde amirimin mantıksız isteklerine "Ama bu çok mantıksız, neden böyle?" diye karşı çıktığım için kimyasal deposuna sürülmüştüm. Evet ben kimya mühendisiyim, evet teknik üniversiteden mezunum, evet ileri düzeyde İngilizce biliyorum ama özel sektörde amirinin her dediğine "Evet efendim, sepet efendim" demediğiniz takdirde kendinizi bir anda depo elemanı olarak bulabiliyorsunuz. Depoya mal tesliminde taşıdığım 20 litrelik koliler, 10ar kiloluk kimyasallar sonucu belim fırtlayıverdi:) İlk başta bel ağrısı diyip geçiştirdim ama zamanla topallamaya ve sonunda da sol bacağımı kullanamamaya başladım. Doktor şikayetlerimi dinlediği an teşhisi koymuştu zaten, fıtıktım. Keza MR sonuçları da fırtlayan yeri gözler önüne seriyordu.



Fırtık belimle ben elimizde raporumuz İK müdürüne gittik. Dedim böyle böyle, ya başka pozisyona geçeyim ya da ayrılacağım ben, bu belle orda çalışamam. Çok sevimli (!) İK müdürü aynen şöyle dedi: "Bel fıtığının bu fabrikada olduğu ne malum? Hapşırırken oldu belki hahahahayyt". Pozisyonumu değiştirmeyince ben de istifa dilekçemi verdim. Onaylamadılar!! Amerika'dan gelen denetçiler nedeniyle İngilizce bilen elemana ihtiyaç duyduklarından 1 ay daha aynı pozisyonda çalışmam gerektiğini söylediler. Babam hemen avukat arkadaşını aradı ve İş Kanunu'nun bana kapı gibi istifa etme hakkı verdiğini öğrendik. Noter onaylı "İş Kanunu'nun bana sağladığı filanca madde gereğince..." diye başlayan istifa dilekçemi alınca "Ay canım, biz öyle demek istememiştik. Tabii ki sağlık daha önemli" diye kıvırmalara girişti değerli İK müdürü. Arkamdan toplantı düzenleyip "O kız hayatı boyunca hiçbir işte tutunamaz. Fıtık oldum diye işten mi ayrılınır?" dediklerini duydum sonra da.

Şimdi egzersizlerimi aksatmadığım ve zorlamadığım sürece iyiyim. Bir işin bedenimde kalıcı bir hasar bırakmasına izin verdim. İşte bu sebeple iş hayatını hep kötü anıyorum. Her firmaya acaba o beni neremden yaralayacak gözüyle bakıyorum. Biliyorum her firma böyle değil ama sütten öyle bir dilim yandı ki yoğurt bile yiyemiyorum:)

Görseller: Kaynak

44 yorum:

Adsız dedi ki...

Geçmiş olsun çok dikkat et madem büyümesin olay:(

kanatsız melek dedi ki...

çok geçmiiş olsun :( aşırı sinir edici bir durum!

Gizem. dedi ki...

çillim insan değil bunlar.nasıl bir ahlaktır ya önce hasta et sonra hala çalıştır.çook geçmiş olsun canım benim

cingifilli dedi ki...

canımm çok geçmiş olsun.
bende işten kalan bel fıtığımla bi ömür beraberim:(
dersanede12saat ayakta ders anlatmaktan fıtık oldum.yasalarmış günde en çok 8saatmiş filan kimsenin umrunda değil.bende istifa ettim.benimde sol bacağımda çekme oluyor arada.
ama dikkat edince bi süre iyi gidiyor.

beetlejuice dedi ki...

Tatlı cadı, teşekkür ederim. Dikkat etmezsem hareket de edemiyorum:)

Kanatsız melek, uzun süre gece rüyalarıma girdi, zor atlattım o psikolojiyi.

Pammukum, buna iş ahlakı diyorlar! Ne olursa olsun çalışacaksın, sen insan değilsin çünkü çalışansın.

Cingifilli, ikimizin de fıtığı aynı yöndeymiş:( Bu ülkede yasalar işine gelince uygulanır, kimin menfaatineyse o tarafa çekilir. Çok geçmiş olsun sana da.

Stil Direktoru dedi ki...

Aman ya dikkat et canım kendine :(

cingifilli dedi ki...

haklısın canım.yasayı takan kim?hııı işlerine gelirse uygularlar.hasta olsan filan hemen yasalar gündeme gelir.

beetlejuice dedi ki...

Edicim, dikkat ediyorum canım, artık belimi sakınarak hareket etmeyi öğrendim:)

Cingifili, canım umarım ikimiz de gönlümüze göre, hem bizi hem belimizi yormayan işlere en kısa zamanda kavuşuruz:)

pofiş♥ dedi ki...

canım geçmiş olsun...ben değilim ama ailemde çok kişide kronik derecede bel rahatsızlığı var...yüzün dedi doktorlar hep...sen de yüz hayatım vakit buldukça...herşeyin başı sağlık...

Adsız dedi ki...

canım cok gecmiş olsun..her isin bası saglık..iş seni hhuzursuz ediyorsa zaten bırakmalısın.hele ki saglıgını tehdit ediyorsa hemen hemeeennn..optum canım dikkat et kendine..

yaprakela dedi ki...

canım cok gecmıs olsun kendını sakın fazla zorlama !
bu arad ben ik okuyorum ama boyle kotu bır ınsan olmıyıcam :) burada soz verıyorum :)

ebvatathemua dedi ki...

Çillicim çok geçmiş olsun canım, umarım daha da ilerlemeden düzelir fıtığın.

beetlejuice dedi ki...

Pofişcim, yazın belim resmen bayram ediyor, yüzmek en iyi ilaç bel fıtığına. Ama kışın yüzemiyorum, havuza gitmek lazım ama havuz sevmiyorum:)

Çikolatalı sufle, teşekkür ederim canım. İşte huzurlu olmak çok önemli, yoksa eziyete dönüşüyor:)

Yaprakelacım, canım senin gibi insanlara çok ihtiyaç var bence İK departmanlarında. Herkes asık suratlı, herkes olumsuz. Hemen mezun olmaya bak:)

Ebvatacım, mevcut fıtığın gerilemesi gibi bir durum sözkonusu değil sadece ilerleme önlenebiliyor. Sanırım ben de iyi bakıyorum fıtık kardeşe, ilerlemedi henüz:)

Marjo on makeup frenzy dedi ki...

ne insafsız insanlarmış, inşallah kendi başlarına da gelir de görürler neymiş! çok üzüldüm yaşadıklarına, inan tüylerim diken diken okudum.. akademisyen olmak istememin en büyük nedenlerinden biri böyle saçma sapan patronlardan şirketlerden uzak durmak. callanetics de iyi geliyormuş bel fıtığına, sen sevmiyorsun ama :P

"PRETTYCOOL" dedi ki...

canım benim,sanırım insanlar ikiye ayrılıyor,bizim gibi olanlar ve olmayanlar...
o gerizekalıların olduğu yerde de bizim gibilerden hiiiç yokmuş belli,offf yaaa,orayı dağıtmak istiyorum,sonra beline masaj yapmak,krem sürmek,bu kas gevşeticelerden falan,işe yarar mı bilmem ki:((

nilo dedi ki...

Çok geçmiş oldun Çilli'cim ya... Bende de malesef ara ara nükseden sinir sıkışması var ve çok zorlamam gerekiyor. Birazda olsa anlıyorum seni, bol bol dinlen emi... xo...

yıldız dedi ki...

Geçmiş olsun bel fıtıkdaşım;)

Hapşırırken olmak kısmı bana ait:)Evet bel fıtığım hapşırırken oldu.Bununla yaşamaya alıştım.
Ama havalar soğusun,sinirler gerilsin hooop geri döner.Zaten basit bir yemeği yapmak bile her zaman kabustur.

İlk zamanlar beli kuvvetlendirmek için egzersizler yaptım.Sonra bıraktım.
Son günlerde yogaya başladım.Hareketleri zorlamadan yaptığında gerçekten çok işe yarıyor.Tavsiye ederim;)


Şimdi yere direk eğilmek yok,bacaklar kırılır tuhaf bir şekilde yere eğilir.Bunun gibi bir çok şey.Neyseki çözümü var herşeyin.Daha kötüsüne sahip olabilirdik;))

beetlejuice dedi ki...

Marjocum, sırf senin hatırına deneyeceğim şu callaneticsi:) Belime iyi geliyor diyip o sıkıcı teyzeye katlanabilirim:)

Prettyim, bulamıyorum tatlım bizim gibi olanları. Karşıma hep diğerleri çıkıyor. O kadar çoklar ki, her yerdeler. Bir gün çıkacak inşallah %50 bize benzeyen birileri:)

Nilocum, aman sen de dikkat canım. Sinsi sinsi başlıyor bu fıtık, fırsatını bulduğunda da hemen fırtlıyor:) Bebişini kaldırırken belden alma kuvveti:)


Yıldızcım, ben hiç aksatmıyorum egzersizlerimi. Yapmazsam kötü hissediyorum kendimi. Bir de beli kollamak önemli tabi, biz asla beli açık gezen kızlar olamayacağız eheh:)

Haydins dedi ki...

Geçmiş olsun canım, dikkat etmek gerek önemli valla bel ağrısını çeken bilir..

tuguna dedi ki...

Cok sinirlendim okurken:( Cok gecmis olsun, ne bicim insanlarmis. Zaten hayatimda hic calisanini dusunen bir isveren gormedim, dedem patronun iyisi olmaz der, sanirim dogru. Sanirim en guzeli ogrenci kalmak..

zeynep dedi ki...

merhaba,

manevi tazminat davası açarsanız kazanma ihtimaliniz yüksek. şöyle ki, hastalığın başlangıç zamanı tespit edilerek ve yaptığınız iş bilirkişi vasıtasıyla tespit edildiğinde hastalığın iş nedeniyle olup olmadığı ortaya çıkar. tavsiye ederim. dava açın. ayrıca bu hastalık nedeniyle yaptığınız maddi harcamaları da talep edebilirsiniz. isterseniz emsal karar gönderebilirim.

geçmiş olsun.

yass dedi ki...

ıyıkı kurtulmussun ordan. çok üzülüyorum keşke bizim de gerçek anlamda kurumsallaşmış iş yerlerimiz ve onlara yarışır ik mız olsa

beetlejuice dedi ki...

Serpilcim, teşekkür ederim canım, dikkat etmediğim an hortluyor meret:)

Tugunacım, teşekkürler canım, şu öğrencilikte para olsa iş hayatında insan kalır mıydı acaba:))

Zeynep, çok düşündüm dava açmayı. Ama o zamanlar psikolojim de çok bozuktu, uğraşmak istemedim. Ayrıca daha önce kanser olup iş yerine dava açanların kaybettiğini öğrenince de şevkim kırıldı zaten. Allah'a havale edip yoluma devam ettim, elbet bana yaptıkları bir gün onlardan çıkar. Teşekkür ederim bilgilendirdiğin için.

beetlejuice dedi ki...

Yasscım, eğer canımı dişime takıp devam etseydim başıma daha beter şeyler geleceğine adım gibi eminim. Türkiye'de kurumsal bir firma olabileceğine inanmıyorum artık:) Bu anlattığım firma güya en kurumsal olanlarından!

Pinky dedi ki...

çok geçmiş olsun Çillicim. dikkat et kendine. egzersizlerini aksatma, kendini yorma. sana böyle bir zarar veren sorumsuz firma ve ukala ik müdürü ilahi adaletten alırlar nasiplerini canım inşallah. ve birdaha da böyle birşey yaşamazsın umarım.

Adsız dedi ki...

cnm çok geçmiş olsun.. sağlığına çok dikkat et, her işte başarılı oluruz ve istediğimizi elde ederiz ama sağlığımız olmazsa bunlara ulaşamayız önce sağlık..

JuVeNiL dedi ki...

çillim öncelşkle bugün çanki mankii dondurmasını aldımmm çoook beğendim,iyi ki yazmıştın da aklıma geldi aldım...
sonracıma fıtık dediğin,hani cem yılmaz diyor ya "fıtık..hee benim kaynımda da var" gibi algılanıyor;ama çok mühim bir hastalık... felç bile olabilirsin o derecee mühim.. kendine çok dikkat et..
eski iş yeri demişken,kurumsal gözüken,kime söylesem "aa orda mı çalıştın!" denilen bir yerde ben de bulunmuştum, böyle birşeyleri karşıda ki insandan daha iyi bilip söylersen,işlerine gelmedi mi bırakıp gidersen, arkandan bin sene konuşuyorlar, benim de ayrılmam 2 seneyi geçtiği halde hala arkamdan konuşuyorlar.. Her işte bir hayır bulunduğuna inanıyorum,senin oraya benim de kendi iş yerime girmemin hayırlı bir sebebi vardır ikimiz için de..ama işte sen de fıtık gibi ben de sıkıntılı şeylere katlanamama gibi etkiler bırakmış.. göreceğimiz varmış can can.. çok öptüm çok geçmiş olsun

beetlejuice dedi ki...

Pinkycim, çok teşekkür ederim canım. Kötü insanlar çoğunlukta bu bir gerçek ama artık çıkmasınlar karşıma ya:)

Handancım, ne güzel söylemişsin.İş her zaman bulunur, hatta olmasa da olur. Sağlıktan değerlisi mi var?

Juvem, oh afiyet bal şeker olsun:) Benim de o firma hala karşıma çıkıyor. Aaa ordan mı ayrıldın ama orası çok kurumsal diyor herkes. Anlatamıyorum da derdimi, he he diyip geçiyorum. Ordan ayrılmam okula geri dönmeme sebep oldu. Demek ki bunun için orda çalışmışım diye avutuyorum kendimi:)

Pell-in dedi ki...

yazıyı okumaya başladığımda istem dışı olarak kambur otururken dik durmaya çalıştığımı farkettim (:

geçmiş olsun sanada

lezzettabağı dedi ki...

Canım geçmiş olsun yaa!Dikkat etmek lazım ama işte böyle aptal insanlar yüzünden olabiliyor böyle şeyler!

tuku dedi ki...

Çok acımasızca ya. Hemde genceciksin .. Geçmişler olsun yaa.

Adsız dedi ki...

Çillicim yaptıkları ahlaken olduğu kadar kanunen de yanlış. Okurken sinirlerim bozuldu, kendilerini Allah'a havale ediyorum..

Olive

Sıla Yılmaz dedi ki...

Geçmiş olsun canım.. :(

Bellek Kutusu dedi ki...

Geçmiş olsun Çilli'cim, benim de eski müdürümden nurtopu gibi bir hipertansiyon kaldı yadigar! O yüzden seni çok ama çok iyi anlıyorum:)

cubukeva dedi ki...

Çilliciğim,
Fıtık olduğunu okuyunca tüylerim diken diken oldu, üzüldüm inan ki...
Benm erkek arkadaşım 2 kez bel fıtığı ameliyatı olduğundan dolayı bu konuda hassasım...Şuanda hiç fıtık olmamış gibiyim diyecek kadar iyi durumda...
Tavsiyem, Op. Dr. Onur Kulaksızoğlu ile görüşmendir. Bu işte uzman! www.bel-boyun.com
ulaşabilirsin.
Lütfen gecikmeden müdahale et ki, daha kötü olmasın...
Çok geçmiş olsun canım!

beetlejuice dedi ki...

Pell-in, aman dik otur, eğilirken belinden değil dizinden al kuvveti:) Bel fıtığı zor iş.

Anne ve kızları, bel fıtığı olmam zaten başlı başına can sıkıcı bir durum bir de başkasının buna sebep olması daha çok üzüyor insanı.

Tukucum, daha beteri gelmeden başıma kurtuldum, benimle aynı pozisyonda çalışıp cilt kanseri olanlar vardı:( Çok üzücü ama iş hayatı bazı pozisyonlarda ölümcül bile olabiliyor.

Olivecim, ilahi adalete çok inanıyorum. Haksız yere canımı yakanların yaptıkları elbet yanlarına kalmaz.

Siucum, çok teşekkür ederim canım.

Kutucum, ah o bize hastalık miras bırakan patronların hepsinin köküne kibrit suyu:))

Cubukeva, Onur Kulaksızoğlu'nu bel fıtığı olan herkes biliyordur herhalde:) Bir görüneyim ben de, teşekkürler canım:)

Bero dedi ki...

Geçmiş olsun, düzenli olarak dikkat etmeni öneririm :)

beetlejuice dedi ki...

Su gibi berrak, çok dikkat ediyorum canım, etmesem zaten canıma okuyor benim:)

Girls On Blog dedi ki...

Cok gecmis olsun ,baya buyuk bir sıkıntı tabi ki...Kendine dikkat et.
Daha iyi bir isin olmasini dilerim :)

beetlejuice dedi ki...

Girls-on-blog, teşekkür ederim canım:)

birkadin dedi ki...

cok cok gecmis olsun mutlucum cillicim, var mi hayatta sagliktan daha onemli bisey, dikkat et kendine

beetlejuice dedi ki...

Gorkemcim, çok teşekkür ederim canım. Sağlık elden gidince insan daha da biliyor kıymetini:)

gözde dedi ki...

Maalesef özel sektörün cilveleri tatlım. Çok çok geçmiş olsun canım benim..

beetlejuice dedi ki...

Gözdecim, sağol canım, özel sektör diyince tüylerim diken diken oluyor ama muhtacım oraya:)