29.09.2009

Oldu mu şimdi İzmir'im?

Erkek arkadaşıma İzmir'i sevdirme turları atıyoruz Kordon'da. Hava güzel, sıcacık bir güneş var ama püfür püfür esiyor denizden. Keyifliyiz, içimden "Sevdi, sevdi kesin bayıldı İzmir'e" diyorum. Sonra yanımdan bir kahkaha kopuyor. Karşımızda kocaman bir yazı. "Ben İzmir'i ve İzmirlileri çok severim" imza Kemal Atatürk!


Ah be İzmir'im, karizma böyle çizdirilir mi yahu? Atatürk öyle bir şey demiş midir, hadi öyle bir şey dedi diyelim ilkokul 1'de "kelimeyi cümle içinde kullanınız" ödevlerindeki gibi bir cümle mi kullanmıştır. Hadi yaptınız bir hata, yazdırdınız koca tabelayı. Her 200 metreye koyulur mu cancağızım!

Ama hakkını yiyemem Yeşildere yolundaki tepeye oyulan Atatürk sana çok yakışmış be İzmir'im... Kimsenin düşünemediğini düşünmüşsün, aşkını dağlara kazımışsın.

18 yorum:

pofiş dedi ki...

sen izmir'e ben istanbul'a aşık nolcak bizim halimiz:)sevdiceğim izmirde asker:):)gelsin ben istanbul'a gelin:):)

jove dedi ki...

demiştir canım yaa demese de kesin sevmiştir. sevilmeyecek yer değil sonuçta memleketimiz :)
bu arada gravür gece de harika görünüyor

creep dedi ki...

yanlış.
yeşilderedeki çirkinlik çok kötü.

beetlejuice dedi ki...

Pofiş, İstanbul güzellik olarak İzmir'den daha güzel ama aşk dış görünüşle ilgili değil ki:)

Jove, gece göremedim ama eminim haria görünüyordur:)

Creep, yeşildere'deki muhit kötü demek istedin herhalde.

yass dedi ki...

suyunu cıkarmada ustumuze yok:)

gercı bızım melıhımız de her 200m ye asfaltınız hayırlı olsun yazdırıyor..

beetlejuice dedi ki...

Yasscım, oo hayırlı olsun asfaltınız:))

Anne ve kızları dedi ki...

Bence de öyle demese bile yine de sevmiştir İzmir'i.İzmir sevilmeyecek bir yer mi...

beetlejuice dedi ki...

Anne ve kızları, zafere ulaştığı yeri sevmez mi hem de nasıl sever:)

Adsız dedi ki...

Yeşildere deki görüntü israftan başka birşey değil.İzmirin bir çok gereksinimleri varken gereksiz bir harcama.Atatürk aşkı dağlara liraları kazınılarak elaleme gösterilmez.Gönüllere kazımak yeterli.

"PRETTYCOOL" dedi ki...

ne demek istediğini anlıyorum şeker,cidden öyle asılması komik olmuş,suyunu çıkarmakta üstümüze yok...

Doorstepping dedi ki...

Akşam görünüşü gerçekten çok güzel! Gecekondularda kayboluyor ya onunda etkisi var tabi! :))

beetlejuice dedi ki...

Adsız, gereksiz bir harcama olduğu konusunda aynı fikirdeyim ama çok güzel olmamış mı:)

Prettyim, bir de akbil yazıları vardır suyunu çıkarttığımız bilir misin? "Ben İstanbulluyum", "Biz insan taşıyoruz" gibi. Yazı yazmaya meraklı mıyız ne:))

Doorstepping, benim okulum o gecekondulara bakıyordu. Hafızamda yüzlerce gecekondu görüntüsü kazılı:)

kamikaze dedi ki...

ben de izmirli olarak yazınıza katılıyorum.eminim çok sevmiştir sevdiğiniz.en önemlisi sevdiceği burda.Atatürk kabartması da harikaaaaa olmuş.

beetlejuice dedi ki...

Kamikaze, ben de çok beğendim kabartmayı, yakışmış İzmir'e:)

Ayşegül dedi ki...

Atatürk'ün gerçekten böyle bir sözü var..
"Ben İzmir'i çok severim. Güzel İzmir'in güzel insanlarının da beni sevdiğine eminim."

Bir İzmirli olarak ben de, İzmir'in Atatürk ve cumhuriyet sevdasını yere göğe sığdıramadığını herşekilde kanıtlamaya çalışan belediyelerin böyle bi uygulamada bulunmaları pek de garip bulmadım.

Sevgiler..

beetlejuice dedi ki...

Ayşegül, ah ne güzelmiş sözün asıl hali. Ne olurdu orjinal halini yazsalar, kırpmasalar, özet çıkarmasalar?

Prima Donna dedi ki...

başta kendim darılmayayım gücenmeyeyim de zaten Mustafa Kemal'i ilkokul boyutunda sevdiğimiz için sanırım İzmir'in gerçek hali bu ilkokul görüntüsü. yoksa nerde Türk öğün çalış güven anlayışı... bayram çocukları gibi kağıt bayraklarla sevgimiz:( yine de sevmemekten iyidir.(laf aramızda kordondaki o yazı benim de hoşuma gidiyor hihih)
tepedeki Atatürk evet çok güzel ama sadece Atatürk olduğu için güzel yoksa ne yeri ne yaptıranı ne projesi.... ne dalavereler döndü o işte de sırf seviyoruz diye duygularımızı sömürmek için yapılmış bi proje.Sayın Şeb(b)oy epey dolandırdı ordan.

beetlejuice dedi ki...

Prima Donnacım, aaa neler dönmüş öyle yahu:) Hiç haberim yoktu. Daha manasız birşeyle dolandırılmadığımıza şükredelim bari:)