4.09.2009

Sadece bir çiçek...

Bu güzeller güzeli pis, hiç olmayacak bir yerde hayat bulmuş. Bir çöp konteynırının yanında, yaprakları kir, pas, boya içinde ama kendisi tertemiz. Etrafındaki kötülüklere aldırmadan en güzel renklere bürünmüş. En kötü anlarda bile güzelliklerin doğabileceğine dair umut veriyor insana.

Doğaya baktığında hayattaki her şey çıkıyor insanın karşısına. Kimi insanın karıncalar gibi cüssenin katlarcası yükler biniyor omuzlarına. Kimisi akbabalar gibi beslenmek için başkalarının kötü olmasını, ölmesini bekliyor. Kimileri çöplükte açan çiçekler gibi yoksulluk, olumsuzluk, imkansızlıklar içinde rengarek açıyor. Kimisi de altın saksılarda açmıyor, toprağını beğenmiyor.


Bir çiçek gördüm yürürken nerelere gitti aklım. Bir çiçek gördüm içimde ne kadar sıkıntı, ne kadar karamsarlık varsa silindi gitti. Hayatım iyi gitmiyor olabilir şu aralar, sıkılıyor, üzülüyor, neden böyle oldu diye soruyor olabilirim. Hatta çöplük benzetmesi bile yapabilirim yaşadıklarıma. Ama kim diyebilir ki o çöplükten böyle güzel bir çiçek çıkmayacak? Karınca gibi omzumda taşıdığım yükler karlı günlerde beni besleyip daha iyi olmamı sağlamayacak? Bir çiçek beni umutlandırabiliyorsa umutlarım neden gerçek olmasın ki?

10 yorum:

JuVeNiL dedi ki...

yazını okuyunca şu şarkının sözleri geldi aklıma" bugün kendimi tonlarca yük taşıyan gemilerin denizi gibi hissediyorum. kaldırma kuvvetim var;ama şehrin atıkları içime akıyor."
ama bu şarkı da var "her güneş doğar yeter ki açık olsun perdeler!"

Nihan dedi ki...

Amin canım, umutlarının gerçek olmasını diliyorum. Yazın çok iyi geldi bana da, sevgiler..

beetlejuice dedi ki...

Juvecim, iki şarkı da ne güzelmiş, bilmiyordum. Benim de üzerime atık sular dökülüyor ama doğa kendi kendini nasıl yeniliyorsa ben de yenilerim kendimi.

Nihancım, yazarken benim de üzerimden yükler kalktı, sana da iyi gelmesine çok sevindim canım.

Adsız dedi ki...

hayatımda bir sürü sorunlar yaşadığım bu dönemde,içim ısındı bu yazını okuyunca;)

yıldız dedi ki...

Doğadaki herşey bize bir şeyler anlatıyor.İşte yaşam bu der gibi.

Acılar da,üzüntüler de o çöpler gibi,sen o çiçek olacaksın ki herşeye inat başın güneşe doğru,gülümseyeceksin.
Sonra bir gün bakacaksın çöpler gitmiş sen suyunu bulmuşsun,güneş senin yapraklarında;))

beetlejuice dedi ki...

Gizemelcim, umarım sıkıntılarımız su gibi akar gider üzerimizden canım.

Yıldızcım, en önemlisi dipsiz kuyulara düşmeden sapasağlam toprağa basabilmek, güneşe yüzünü dönebilmek. Ama ben inanıyorum, yapabilirim.

Marjo on makeup frenzy dedi ki...

Çillim, konuyla alakasız ama sen bana vakti zamanında bir yorum bırakmıştım ben de geri dönememiştim, şimdi yazdım ama belki görmezsin c/p yapıyorum aşağıya. ;)

bettle'cım callanetics'i ben de indirdim yapmadım günlerce :P 80'li yıllarda çekilmiş, dolayısıyla şahane saç ve mayolar giymişler, çok özendim ondan :P neyse before/after resimleri gördüm nette gaza geldim, 1 hafta call sonucu: bel 3 cm inceldi, o kadar söylüyorum, artık buna rağmen gaza gelmezsen sana diceğim tek şey var: yeni versiyonlarını indir heheheh ;)

beetlejuice dedi ki...

Marjocum, 3 cm diyorsun? Hmmm, bu konuyu tekrar düşünelim Çilli:)))

"PRETTYCOOL" dedi ki...

oy benim yawrumun canı mı sıkkınmış,hiç haberim olmamış,onu kim üzmüş,hangi istedikleri olmamış,na yaparım annem ben onlara,senin tüyüne zarar vereni naparım söyle bana,elimde kalaşnikof,bekliyorum;)
bu duyguların çok benzer türevlerini duru için hissediyorum,sonra sezenin şarkısı aklıma geliyor,acı çekmeden hayat olmaz ki diyor ya,yeğeni için yazdığı şarkıda...herhalde minik kızım ve bu güzel dostum için yapılabilecek şeylerin içinde en iyisi,herzaman yanlarında onları desteklediğimi,ve onlar için hep en hayırlısını dilediğimi bilmeleri;)

beetlejuice dedi ki...

Prettyim, ah canımıniçi, hayat böyle bir şey işte, bazen gökkuşağı çıkıyor bazen çamurlu yağmurlar yağıyor. Ama her yağmurdan sonra taze toprak kokusu kaplıyor her yeri. Yenileniyorsun, iyileşiyorsun, yaralarını sarıyorsun.
Duru kızımızın hayatında hep bahar dalları açsın. Zaten anneciğinin kanatları altında yağmurlar erişemez kuzucuğa. Annesinin kanatları onun da teyzesinin de üzerinden hiç eksik olmasın.