29.05.2009

Haketmek?


Bu sabah uyanalı daha 5-10 dakika olmuşken abim gelip "Tahmin et, Esra Erol'un maaşı ne kadarmış?" dedi. Kem? küm? ne? derken öğrendim ki 120000 liraymış! Seda Sayan'ınki de 400000 lira. Allah arttırsın, güle güle harcasınlar ama bu parayı hakettiklerini düşünüyorlar mı acaba? Ya da haketme kriteri nedir? Sabahtan bu yana aklımı kurcalayıp durdu. Kendi kısacık iş hayatımı düşündüm. Kaba bir tabir olacak ama sabah 8 den, akşam 6'ya kadar eşek gibi çalışıyordum. İş başı yaptıktan sonra saate baktığımda saatin 5 olduğunu görüyordum. Öyle bir yoğunluktu ki saate bakmak 5'te geliyordu aklıma. Her gün 2 saatim yolda geçiyordu, sürekli kilo veriyordum ve bunun karşılığında Esra Erol'un aldığı paranın yaklaşık yüzde birini kazanıyordum. O işe girebilmek için okulda geçirdiğim yıllar, girdiğim sınavlar, hazırladığım projeler, odaya tıkılıp saatlerce çıkmadığım güneşli günler de cabası. Para ile derdi olan bir insan değilim. Hele mutluluğu kazandığı parayla orantılı değişen bir insan hiç değilim. Her zaman birileri birilerinden fazla kazanacak. Ama bu ülkede bir mühendis sabahtan akşama çalışarak, bir sunucunun 3 saatte, hazırlığıyla beraber 5-6 saatte kazandığı paranın yüzde birini kazanabiliyorsa ben diyecek söz bulamıyorum. Susuyorum.

30 yorum:

Adsız dedi ki...

onlarınki de zor ..cok erken saate kalkıyorlar hergün makyaj agdaa topuklu ayakkabı.. hep bakım bi şişe parfüm ki benim migrenim var...sürekli aldatılma korkusu 7 koca bi milyon sevgili kalp kırıklıkları hiç dostun yok veya her an arkandan vurabilir....

ona rağmen para güzeldir yaa :D

Pembe Tatlar dedi ki...

Baştan sona haklısın...
Kesinlikle katılıyorum...

yaprakela dedi ki...

bence hıc mı hıc haketmıyor...
yok bırılerını tanıstırıcak hesapta yok ole olcak yok bole ınanmıorum yalan onlar zaten bunları yapıo ıkı oynuo studyoda onca parayı kazanıo vay bee..?
nasıl bı ulkede yasıorus her yerde bellı oluor ...

beetlejuice dedi ki...

Minikkuş, çok zormuş cidden hayatları. Yazık onlara:)

Pembe tatlar, teşekkür ederim.

Yaprakelacım, garip, adaletsiz bir ülkede yaşıyoruz. Yine de seviyoruz ya asıl o garip:)

ZET Fashion dedi ki...

Eski parayla 120 milyar mı alıyor ayda yani? Gerçektenmi bana pek inandırıcı gelmedi, ekonomik kriz var birde. Aynı zamanda her hafta çok sıkı bir şekilde setlerde çalışan oyuncular en tutulan dizide olsa, daha az maaş alıyorlar aylık.
Of beetlejuice, benim çok gelecek kaygım var, hem istemediğim bir işte çalışıcam, hem çok çalışıcam, hemde çok az para alıcam. 2012de kıyamet gelicek diyorlar, şu bi kesinleşse de bizde işi güçü bırakıp 2-3 sene hayatımızı yaşasak :))

Prima Donna dedi ki...

Bir an sıfırları yanlış okudğumu düşündüm. İnsanımız bunu kendi kendine yapıyor. İşin ilginci bu insanlar kendi kızları, anneleri, ablaları, teyzeleri... seda sayan gibi olsa yüzüne tükürürler, siler atarlar.Ama bakıyorum kadına tapıyorlar, kadın hanım hanımcık, dobra, iyi kalpli, bakımlı! güzel! kadın ilan ediliyor. esra erolun programı ilk çıktğında dedim ki tutmaz bu olay olur. o ne öyle, kim kızını oraya koca bulsun telefondan diye gönderir ki. baktım tuttu heralde dedim bunlar oyuncu. Ama izleniyor. Bi keresinde yaşlı bi amcayı gördüm. sakallı, dini bütün görünen bi amcaydı, kızımı getirdim dedi. Şok oldum. Oyuncu olsalar izlenmezdi bu kadar.
Ben de senin bahsettiğin o yüzde birlik maaşı alabilmek için sunumdan, projeye, sınava koşuyorum. Güneşli günler, arkamda sıcacık yatağıma uzanamadığım geceler..

lale kunt dedi ki...

haaa ikisinin de neden sürekli göbek attığını şimdi anladım ben. hadi onlar onca para alıyolar da oynuyolar biz Türk milletinin kooooocaman göbekli kadınlarına ne oluyor da bu iki hatunla beraber hoppada hoppada yağlarını sallıyolar onu bilmiyorum.
geçen sabahta zaplarken yine seda sayan'ı gördüm, kendi kendime dedim ki bu kadın ne zaman bıkacak? yani hangi tarihte televizyonlardan silinip gidecek? salak ben! bilsen kaç para aldığını sormazsın. bundan sonra asla sormam.
ama ben de kendi işime ve dediğin gibi okulu kazanmak için girdiğim sınavlar, bitirmek için çektiklerim, çalışma hayatım, günlük 4 saat trafik vs vs yi düşününce gidip ikisinin de saçına yapışasım gelmedi desem yalan olur!
çok konuştum, şimdi susucam az bekle :))

beetlejuice dedi ki...

Zetcim, evet o eski 120 milyar:) Gelecek kaygın olmasın canım, seni tanıdığım kadarıyla küçük şeylerle mutlu olabilen birisin. Boşver mutluluğu parada, pulda arayanlar kaygı duysun. Sen mutlu olacak yolu bulursun:)

Prima Donna, ben koca koca teyzelere şaşırıyorum. Gençlerin elele tutuşmasını kınayıp, karşısına gelen sakallı amcadan "elektrik alamadığını" söylüyorlar. Çok enteresan.

Uyuz cadıcım, o göbecikler atanlar da maaş aldıkları için atıyorlar. Eve kadar servis, sabah-öğlen açık büfe. İşleri ne? Göbek atmak! Ben de öyle para kazansam ben de hoppada hoppada sallardım göbeciğimi:)

herşeyden azıcık dedi ki...

Vay anam vay 1 aydamı alıyorlarmış ?Eee o zaman üniversiterde ''haydin kızlar eller havaya''bölümü açsınlar valla şakrabanlık yapıp o kadar para kazanacağıma 3 kuruşu alın terimle kazanırım onunlada geçinmesini bilirim .Boşver onalrı bırak ne halleri varsa görsünler.O kadınlar gibi olabilmek için 100 tane erkeğin koynuna girmek lazım o programa çıkart beni o dizide rol ver.O bana ters hayrını görsünler paralarının.

Barbygirl_here dedi ki...

Amannn bende yanlis okudum sandim:)
Bu ne yahu, hayatlari garanti bunlarin desene...Koseyi donmusler...Hele de Esra, o kadar para aliyor ama zevksiz zevksiz giyiniyor, hic begenmiyorum...
Z fashion'in kiyamet yorumuna bittim :) Bilsek, garanti olsa da yesek, icsek,gezsek eglensek dimi :PPP

Ilginc haberler veriyorsun, hosuma gitti,bir de pazari ozledim ben :) Benim yerime de gez, gizli gizli fotolarini cek ucuz sergilerin olur mu beetlejuice'm :)))

deniiz dedi ki...

Biz de okuyalım iğrenç iğrenç dersleri, saçımızı başımızı dökelim. bi'şeyler olalım. senede kazandığımız para bu kadarı bulmuyor. bunlar kazansın yazık günah. Allah içlerine sindirsin ne diyelim.
Ben de onun yerinde olsam her program oynardım valla =)))

beetlejuice dedi ki...

Herşeyden azıcık, evet 1 aylık maaşları:) Ben paranın bereketine çok inanırım. Onların 400000'i kuş olur gider, bizim üç kuruşumuz artar:)

Ferahcım, bu salı da güzel fotoğraflar çekeyim o zaman senin için. Esra'nn kıyafetleri çok kötü cidden yahu:)

Deniz, bırak senelik maaşımızı 10 yıllık maaşımız falan oluyor bir ayda kazandıkları:) Sırf kendilerine harcamıyorlardır umarım.

nilo dedi ki...

İnanamıyorum ya gerçek mi sayılar?!? Kesinlikle fikirlerine katılıyorum ve haketmediklerini düşünüyorum. Türevin çıkış teorisini ispatlayabilirim ama ne işe yarar bunlar kadar maaş almadıktan sonra dimi? haha, geyiğe vurdum ben olayı duymamış, öğrenemiş, bilmiyomuş gibi yapıyorum ;)

"PRETTYCOOL" dedi ki...

evet ben de ikisinin de neden göbek attığını daha iyi anlıyorum..benzer şartlarındayım prenses,ve ben de hemen hemen yüzde biri ile devam ediyorum yaşamaya,aldığın eğitime mi yanasın,verdiğin emeğe mi,direk olarak Türkiye şartlarında aldığın eğitime göre iş yapamama sıkıntına mı?Bilmiyorum ki...gel biz en iyisi böyle bi karşılıklı roman havasına kaptıralım kendimizi;))mihendis hanımların döktürmesi başka olur şekerim:p

"PRETTYCOOL" dedi ki...

Zciim kıyametine koptum seninnn:))bu arada böyle bişey varsa cidden bilelim de ömrümün son iki senesinin gelecek planlarını ona göre yapıım,ama zcim geç kalmadınmı bunu söylemeye:)))

ebvatathemua dedi ki...

Hayat zaten adil değil,bir de böyle şeyleri okudukça iyice deliriyorum :((

beetlejuice dedi ki...

Nilocum, türev integral yerine nasıl göbek atılır, program sunulur öğrenseymişiz keşke:)

Prettyim, haydi hoop karşılıklı. Hamamcı teyze, hamamcı teyze Haklarım çalındı alamadım:P
Zet'in yorumuna ben de bayıldım:) 2012'de bitiyorsa herşey doya doya yemek yiyip, yatalım yahu:)

Ebvatacım, asma suratını. Sen de duruma karşı göbek atanlar klubümüze katıl:)

a_y_s_e dedi ki...

biz de ayni seyi burada hukumetten bailout isteyip o paradan kendilerine milyonlarca dolar bonus alan CEOlar icin dusunuyoruz esimle.. neyse, acmayayim bayramlik agzimi...

Unknown dedi ki...

bu hanıma bakıp bakıp "insan nasıl eye of the tiger'da bile oynar" diye uzuunca düşünmüştüm, şimdi anladım:) yaptığı işe bayılıyor gibi bir hali var, sanırım ben de o parayı alsam lux aeterna(requiem for a dream main theme)'de bile göbek atabilirim :D
şaka bir yana, sanırım siz de benim gibi itülüsünüz, tamamen katılıyorum çalışma şartları ve koşullar hakkındaki yorumlarınıza. ne bileyim, bana çok haksızlık geliyor, emeklerine saygılıyım ama hayatlarını hastalıkları araştırmaya adamış doktorlar, CERN mühendisleri bile bu rakamı hayal edemezken, faydasız işlerin ödüllendirilmesi... haksızlık!

bu arada Vahide'yi izledim ve bol miktarda da ağladım ben de:)

D dedi ki...

ben tam olarak böyle düşünmüyorum. Bu kız bir aylık maaşıyla ev alır ama diğer ülkelerde aynı işi yapanlar ada alıyorlar tek bir reklam filmiyle. Ben de çok yoğun şartlarda çalışan ve bunun karşılığını göremeyen biriyim. Ama şu da var ki her sektörün şartları kendi içinde değerlendirilmeli. Ünlü olmak isteyen milyonlarca insan var. her ben göbek atarım diyen 120000 alamıyor. Bu kız uyduruk bir kanaldaydı ve bir anda bir çok fanı oldu ve stara transfer edildi. Demek kızda bir yetenek var. ayrıca şu yönden de bakmak lazım ben mesleğimi allah izin verirse 80 yaşıma kadar yaparım ama o yapamaz bunu da düşününce totalde kazanılan para hemen hemen aynı. Sen daha çok çalışmış olacaksınız derseniz yaptığınız iş sevdiğiniz işse bu hiç sorun olmaz. Bazen lanet ediyorum ne biçim meslek, ne biçim ülke diyorum ama hiç para kazanmıyacak olsam yine aynı mesleği yapardım :D

beetlejuice dedi ki...

Ayşecim, her ülkede var demek ki bu saçma adaletsizlik. Kabullenmek gerek.

Priscilla, evet ben de İTÜ'lüyüm. CERN'de araştırmacı olan bir tanıdığım var ve bu şartların ucuna bile yaklaşamıyor. Yıllardır yurtdışında çektiği çileler de bonus oluyor. Garip.

Fragariac, ülkelere göre meslek değerlendirmesi yapmak yanlış olur. Benim mesleğim Amerka'da en çok kazanan meslek grubu. Burda bir ev alacak kadar bile para kazanamıyoruz. Ama sunuculuk yaparak her ay bir ev alabiliyorsun. Ayrıca mühendis olan binlerce insan var ama dişe dokunur işler yapabilenler az. İnsanların sağlığı için bir cihaz tasarlıyorsun, sana bütçe vermiyorlar. Göbek atıp çiftleri birleştiriyorsun binler alıyorsun. Araştırma bütçemden çalınıyormuş gibi hissediyorum:)

D dedi ki...

aslında ülkerlere göre değerlendirme yapmıyorum şöyle söyleyeyim amerikada bir ünlü böyle bir program için ayda 2 milyon dolar alırken bir avukat 2 yüz bin dolar kazanıyor ayda. Aynı oran geçerli değişen hiç bir şey yok Türkiyede program yapan 200.000 tl alıyor avukat 2000 tl alıyor ;) yani bu eşitsizlik sektörden kaynaklanıyor aslında. Bu sebeple show dünyasıyla çok kıyaslama yapmamak gerektiğini o dünyayı ve konuşulan miktarları sadece kendi içlerinde değerlendirmek gerektiğini düşünüyorum. yeni bir avukat, yeni bir doktor, yeni bir mühendis yaklaşık aynı rakamı almıyorsa o zaman bir adaletsizlik var demektir. Zira hepsi emek gerektiriyor. Ben bir şirket avukatıyım ve aldğım rakam resmen komik :D Ama bunu show dünyası gibi dünyada aslında çok az sayıda kişinin dahil olabildiği bir dünyadaki rakamlarla kıyaslamam gerçekçi olmaz :)

Primarima dedi ki...

Üstelik bunların yadpıgı sunuculuk bıle degıl ıkı kırıt ıkı göbek at ıkı kişiye terslen iki kaba saba söz söyle kıss bacııııım,ne ediyon kıs? gibi konus...olsun bıtsın para gelsın konsun cebıne...

beetlejuice dedi ki...

Fragariac, bir adaletsizlik olduğu konusunda hemfikiriz:) Aynı sektör içinde değerlendirirsek Türkiye'de kimya sektörü diğer ülkelere göre düşük ücretlerle çalıştırıyor. Avukatlık da sanırım öyledir, yurtdışında malikanesi olan avuatlar olduğunu düşünürsek:)

Prima Rima, haber spikerleri bu maaşı alsalar gam yemem. Onlar hakediyor çünkü.

tuguna dedi ki...

Sinifli toplumlarda her zaman alttaki sinifin ustune basarak daha cok kazanir boyleleri. Ac olan daha aclasir, zengin iyice kesesini doldurur. Kriz deyip duruyoruz ama o bile sadece bizleri vuruyor, banka mudurleri hala devletten fon alip mutlu mutlu yasiyor, biz kredi kartlarimizin altinda biraz daha ezilirken. Hala sosyetikler kriz ne ayol modunda yasiyor ama biz gelecek korkusuyla uyuyamiyoruz. Bir de bunu sadece Tr'de var diye dusunmeyin, paranin oldugu her yerde muhakkak adaletsizlik vardir, her zaman olmustur, olacaktir. Ne zamanki emek gucunun degeri anlasilir, uretimin en onemli ayaginin emekci oldugu gorulur, ne zaman patronla emekci es kazanir o zaman biraz daha umutla bakabiliriz.

Bunlarin disinda yazinda bahsettigin iki kadin icin de sunu soyleyebilirim ki yaptiklari iste insana dair hicbir sey yok, tamamen kendilerini pazarliyorlar ve daha acisi iyi bir sey yaptiklarini saniyorlar. Ne aci her sey.

beetlejuice dedi ki...

Tugunacım, ne de güzel yazmışsın. Ellerine sağlık. Ben emek gücünün değerinin anlaşılacağına olan inancımı yitiriyorum günden güne. Kendi ruhumu tatmin etmek için emek veriyorum. Ruhum da doyuyor çok şükür.
Sunucu arkadaşlarımıza para yetmemiş olacak ki yeni reklam kampanyasına başlamış biri:)

Deli Aşına Kendi Gönenirmiş dedi ki...

ay keşke gece gece hiç okumamış olsaydım. elde etmeye çalıştığımız hayat yüzünden psikologluk oluyoruz, kilolar alıp veriyoruz, dirsek çürütüyoruz.

beetlejuice dedi ki...

Seda, maddi olarak belki değil ama başka bir şekilde karşılığını alırız çabalarımızın karşılığını.

JuVeNiL dedi ki...

benim kanalda çalışan bir arkadaşım söylemişti 2-3 sene önce seda sayan'ın maaşını, dedim ondan senelerdir sabahın 5nde kalkmaya hiç üşenmiyor.. Durup bakıyorum, en güzel zamanlarımız, 17li 18 li yaşlarınızı hatırlayın,öss ye gircem, şu kadar zaman kaldı, şu sınava bu kadar kaldı, o bayramda bir yere gitmeyeyim şu konuyu bitireyim, siz gidin ben gelemicem dediğim zamanları ve gidemediğim yerleri,sahip olamadıklarımı ve bunların sahip olduklarını..bir de hanım statüsündeler ya.. "seviyeli beraberlikleri var" .. bu seviyeli beraberlikleri siz gidip erkek arkadaşınızla aynı evi paylaşsanız adınız direk tek birşeye çıkar.. Yoksa sizin değerleriniz,okumuşluğunuz,kararlarınız seda sayan'ı seyrederken o teyzelere sadece malzeme olur o kadar..

beetlejuice dedi ki...

Juvenilcim, yazdıklarının her kelimesine katılıyorum. Günlük hayatımızda ayıplanacak birçok davranış onların bu çok sıfırlı paraları almalarını sağlayan davranışlar. Boşuna okumuşum deme noktasına getiriyorlar insanları.