7.05.2009

Teyzem

Yok yok annemin ablası olan değil, unlu mamüller olan Teyzem:) Teyzem Unlu Mamülleri, İzmir'deki evimizin arka sokağındaydı. İlk olarak eski zamanların komşuluğunu yıllarca yaşatabildiğimiz Emine Ablam getirmişti bir tabak. "Evin arkasına açılmış, biz çok beğendik bir tadın" demişti. Allah'ım o ne lezzet, o ne tazelikti öyle. Yaklaşık 2 senedir hiçbir ürününü yiyemememe rağmen hala tadı damağımda. En güzel ürünü vişneli-çikolatalı kurabiyesi. Yumuşacık kurabiyenin içi vişne parçalarıyla dolu, üstünde de çikolatalı krema. Mmm, yeme de yanında yat.


Türkiye'nin devi sayılan bir firmada abimin kız arkadaşı eskiden çalıştığı için kilosu 80-90 liralık kurabiyelerinden çokça tattım. Hiçbirinin lezzeti kilosu 8-9 liralık Teyzem kurabiyelerinin yanına yaklaşamıyordu. Kahveli kurabiyesi, patlıcanlı böreği, un kurabiyesi, hindistancevizli kurabiyesi... Hepsi gözü kapalı önerebileceğim ürünler.

Belki başka bahseden olmuştur diye googleda arattığımda karşıma siteleri çıktı. Gözlerim dolu dolu oldu hasretini çektiğim lezzetlerin fotoğraflarını görünce. Ben İstanbul'a tamamen yerleştikten sonra iki şube daha açmışlar, böreklerini donmuş olarak İzmir çevresine yollamaya başlamışlar. Çok sevindim yokolup gitmedikleri, aksine giderek büyüdükleri için. İzmir'de olanlar, İzmir'e yolu düşecek olanlar Teyzem'e uğrayıp bir kutu kurabiye bir kutu börek kapmanızda fayda var. Sonra diğer hiçbir ürünü beğenmeyeceksiniz ama benden uyarması:)

11 yorum:

lezzettabağı dedi ki...

Ben bu yaz İzmir'e gideceğim ve ilk iş olarak Teyzem'e uğrayacağım:))

beetlejuice dedi ki...

Anne ve kızları, mutlaka uğra, pişman olmayacaksın:) Ben de eylülde gidiyorum, dönüşte kutu kutu getireceğim İstanbul'a:)

Merve dedi ki...

ya bugun İzmirde olmadığıma çook üzüldüm..ben İzmiri çok seviyorum valla keşke orada yaşasam!

Alaçatı'dan sakızlı kurabiye alıyordum hep uff ne güzeldi o kurabiyeler ya! :(

beetlejuice dedi ki...

Mervecim, her gün İzmir'e dair bir şey hatırlıyorum ve her gün üzülüyorum. Ben de bir gün geri döneceğim kısmet olursa.

admin dedi ki...

çilli'cim bana bunun yerini tarif et!

sonra adresini bana email at ve sana bir paket yapıp kargolayayım yarın ;)

herşeyden azıcık dedi ki...

Ah ah o un kurabiyelerini hiç koymayacaktın sen oraya napıcaz şimdi yalanıp dururum artık:))

Merve dedi ki...

aynen İzmirin insanları güzel,kibar stres yok..insanların yüzü gülüyor yaşam çok keyifli orada! İstanbuldan nefret eder hale geldim kendinden değil insanlarından..

Unknown dedi ki...

izmire yazın gideceğim...tavsiyene uyup, mutlaka teyzeme uğrayacağım...sevgiler

beetlejuice dedi ki...

Irazcım, bunu teklif etmiş olman beni öyle mutlu etti ki. Sen bana göndermek yerine bir kutu alıp afiyetle benim için ye, yanına da en tazesinden bir çay koy. Çok çok teşekkür ederim güzel kalpli Irazım.

Herşeyden azıcık, ben un kurabiyesi canavarıyım biliyor musun:) Sabah,öğle,akşam bıkmadan yiyebilirim.

Mervecik, o kadar doğru ki söylediklerin. Orada yaşadıklarım bambaşkaydı. Böyle İzmir'i özleyince insanlar diyor ki ne tarihi ne doğal güzelliği var neresini özlüyorsun. Ben insanlarını, havasını, asil duruşunu özlüyorum şehrimin. Ah biri beni durdurdun, bu konuda yazdıkça yazarım:)

Esra, yerken beni de an tamam mı:) İzmirime'de benden selamlar, eylülde geliyorum kollarına.

benden, bizden... dedi ki...

Ya 3 aydır ilk defa canım bir şey çekti, oda İzmir'de... Ağlayabilir miyim :)

beetlejuice dedi ki...

e hali, İzmir'de olsam gönderirdim canım ya. Hamileler için koymamalıyım aslında böyle şeyler:)